Ұясына күн батып, Айналаны түн басты. Дала мүлгіп балбырап, Жым-жырттыққа ұласты.
Біз де үйге беттедік, Енді әткеншек теппедік. Ойнасақ та күнұзақ, Құмарына жетпедік.
Түнде тыныс аламыз, Тез-ақ ұйықтап қаламыз. Жалғасына ойынның Түсімізде барамыз.
Рахат Наурызбаева
• Өлең неліктен «Түн» деп аталған? • Балалардың түнде әткеншек теппеу себебі неде? • Түнгі мезгілді күндізгі уақытпен салыстыр.
Орфографиялық Сөздік
күнұзақ
37. Мәтінді қатесіз әрі көркем жаз.
Күндіз күн шығады. Ол айналаға нұрын шашады. Жер беті жап-жарық болады.
38. Пішіндерді сәйкестендіріп, өлең құрап жаз.
• Жазған өлеңдегі қарамен берілген сөздің түбірін тап. • Түбір сөздің соңғы дыбысы неліктен өзгергенін түсіндір.
39. Ребусты шеш.
40. Өлеңді тыңда.
Жеті жасар баласын Жетпісте шал жетектеп, «Қайда әлгі мектеп?» – деп, Жетпіс келеді сүрініп, Жеті келеді жүгіріп. – Балам, балам, жақсы бол,
Міне, сенің мектебің. Сабағыңа зейін сал, Ақылды бол тентегім, – Деп, жетпіс бір күрсінді. Жеті нені түсінді?..
Қасым Аманжолов
• Жетпістегі ата неге күрсінді деп ойлайсың? Оның неге күрсінгенін бала түсінді ме? Өз ойыңмен бөліс. • Қарамен жазылған сөздердің түбірін тап. Түбір сөздің жазылуындағы өзгерістің себебін түсіндір.
41. Сөздерді көшіріп жаз.
Халық – халқы, ерік – еркі, құлып – құлпы, орын – орны, бөрік – бөркі.
• Сөздерді салыстыр. Түбір сөздің жазылуын өзгерткен қосымшаны ата. • Сөздердің жазылуын есте сақта.
42. Тізбектің басында тұратын сөзді тап.
• Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құра.
43. Сөйлемдерді мәтін шығатындай ретпен жаз.
Одан қалып қоюға болмайды. Уақыт тоқтамай сырғиды. Сондықтан бүгін істейтін істі ертеңге қалдырма.
• Жазған мәтін мазмұнына өз ойыңды айт. • «Уақыт құнды», «Уақытыңды бағала» деп неліктен айтатынын топта талқыла.